Everything about "AHA" moments in my life...

Thursday, April 30, 2009

Ake je to plavat s velrybim zralokom


Je to 20 m dlhe, 2 m siroke a nie je to lodka. Presne tak, velrybi zralok, najobrovskejsia ryba, co som kedy videla a pri ktorej som kedy plavala. S obrovskymi ustami, cez ktore prejde (zevraj) len plankton, takze cloveku nic nehrozi (zevraj).

Takze ako to cele vyzeralo. Hura akcia sa odohrala v marci, ked sa 5 united colours of beneton traineekov (ducht, polish, peru, romania, slovakia) rozhodlo, ze si pojde zaplavat s rybickami na vikend. Miesto sa vola Donsol a je na juhu Luzonu. My sme tam leteli, sak co sa budeme terigat busom 12 hodin. Rano nas cakala este hladacka ubytka a zjednavanie ceny (ako to uz na Filipinach s cestovanim byva) a potom sup na lodku.

Vyfasovali sme plutvy a snorchle a vyrazili na more aj s posadkou. Chlapik si vyliezol na stoziar a odtial pozoroval, ci sa mu v okoli lodky cosi nemihne. A ono sa mihlo hned asi za 5 min po odjzde. Takze rychlo nasunut plutvy, nasadit snorchle a sup do vody. A uz sme nasledovali chlapika, ktory sledoval velrybu. Stale som netusila, co sa mi udeje, ked zbadam niekde (pod sebou, vedla seba, neviem kde) nieco obrovske a pohybujuce sa na svoju velkost pomaly...a potom to prislo, prvy rev zacal byt peruviansky a to sme vedeli, ze Karla rybku zbadala. Takze hlava nehlava sme plavali tym smerom a tam to bolo - cosi sede, so zltymi podkami, priamo podomnou! Sa mi dych zastavil, ze som ani od ulaku nemohla kricat...to bol moj prvy zazitok. Rybka ale hned uplavala, takze sup na lod. Po dalsich 5-10 min nasledoval druhy zoskok a to bolo nieco. Uz som vedela, co cakat a pripominala som si "hlavne dychaj :)". A rybka sa nastastie vynorila dalej odomna, tak som si mohla odhadnut, ako pri nej plavat (odporuca sa na vzdialenost 3 metrov, hlavne od chvosta dalej). A plavala som s nou dlhe 2 minuty - uuuuuuzasnyyyy pocit. More, podvodne ticho a obrovsky mily tvor, ktory necha cloveka pri sebe plavat....

Po tretom zoskoku som sa odvazila aj blizsie, takze rybka bola na dotyk a ja som mohla vidiet jej obrovsku hlavu, ziabre a desiatky malych rybiciek pohybujucich sa okolo nej ako strazci...Mali sme to stastie vidiet asi 6. Zazitok nad zazitky.

No comments: